مجله اینترنتی گنجیت
امروز : پنج شنبه ۶ - ۰۲ - ۱۳۹۷ می باشد

مشخصات گوشي هاي سري جديد نوكيا وقيمتهاي آن+عکس

مشخصات گوشي هاي سري جديد نوكيا وقيمتهاي آن+عکس

مشخصات گوشي هاي سري جديد نوكيا وقيمتهاي آن+عکس
مشخصات گوشي هاي سري جديد نوكيا وقيمتهاي آن+عکس

ماهی پرورشی یا ماهی دریایی بخوریم+عکس

ماهی پرورشی یا ماهی دریایی بخوریم+عکس

ماهی پرورشی یا ماهی دریایی بخوریم+عکس
ماهی پرورشی یا ماهی دریایی بخوریم+عکس

بررسی گوشی j 108+عکس

بررسی گوشی j 108+عکس

بررسی گوشی j 108+عکس
بررسی گوشی j 108+عکس

نهنگ عنبر 2 دو + عکس مهناز افشار در لباس عروس

نهنگ عنبر 2 دو + عکس مهناز افشار در لباس عروس

نهنگ عنبر 2 دو + عکس مهناز افشار در لباس عروس
نهنگ عنبر 2 دو + عکس مهناز افشار در لباس عروس

مهما نداري+عکس

مهما نداري+عکس

مهما نداري+عکس
مهما نداري+عکس

جملات در مورد اعتماد+عکس

جملات در مورد اعتماد+عکس

جملات در مورد اعتماد+عکس
جملات در مورد اعتماد+عکس

20 توصیه ناب تغذیه‌ای از امام رضا (ع)+عکس

20 توصیه ناب تغذیه‌ای از امام رضا (ع)+عکس

20 توصیه ناب تغذیه‌ای از امام رضا (ع)+عکس
20 توصیه ناب تغذیه‌ای از امام رضا (ع)+عکس

خارش، قرمز شدن و جوش زدن پوست بعد از اصلاح + حساسیت

خارش، قرمز شدن و جوش زدن پوست بعد از اصلاح + حساسیت

خارش، قرمز شدن و جوش زدن پوست بعد از اصلاح + حساسیت
خارش، قرمز شدن و جوش زدن پوست بعد از اصلاح + حساسیت

باشگاه مشتریان محسن+عکس

باشگاه مشتریان محسن+عکس

باشگاه مشتریان محسن+عکس
باشگاه مشتریان محسن+عکس

مدل لوستر پذیرایی و اتاق خواب 2017 – 96

مدل لوستر پذیرایی و اتاق خواب 2017 – 96

مدل لوستر پذیرایی و اتاق خواب 2017 – 96
مدل لوستر پذیرایی و اتاق خواب 2017 – 96

معرفي انواع ضبط ماشين+عکس

معرفي انواع ضبط ماشين+عکس

معرفي انواع ضبط ماشين+عکس
معرفي انواع ضبط ماشين+عکس

لباس شب برای خانم های چاق

لباس شب برای خانم های چاق

لباس شب برای خانم های چاق
لباس شب برای خانم های چاق

۱۰ حقیقت شگفت‌انگیز برای افزایش خلاقیت مغز+عکس

۱۰ حقیقت شگفت‌انگیز برای افزایش خلاقیت مغز+عکس

۱۰ حقیقت شگفت‌انگیز برای افزایش خلاقیت مغز+عکس
۱۰ حقیقت شگفت‌انگیز برای افزایش خلاقیت مغز+عکس

تاريخچه مديريت استراتژيك در ايران+عکس

تاريخچه مديريت استراتژيك در ايران+عکس

تاريخچه مديريت استراتژيك در ايران+عکس
تاريخچه مديريت استراتژيك در ايران+عکس

خوش بینی بیشتر با این توصیه ها+عکس

خوش بینی بیشتر با این توصیه ها+عکس

خوش بینی بیشتر با این توصیه ها+عکس
خوش بینی بیشتر با این توصیه ها+عکس

موضوعات مختلف پایان نامه روانشناسی+عکس

موضوعات مختلف پایان نامه روانشناسی+عکس

موضوعات مختلف پایان نامه روانشناسی+عکس
موضوعات مختلف پایان نامه روانشناسی+عکس

مرغ مادر+عکس

مرغ مادر+عکس

مرغ مادر+عکس
مرغ مادر+عکس

درمان سینوزیت مزمن با داروی اگزما+عکس

درمان سینوزیت مزمن با داروی اگزما+عکس

درمان سینوزیت مزمن با داروی اگزما+عکس
درمان سینوزیت مزمن با داروی اگزما+عکس

متنی کوتاه در مورد وطن من)+عکس

متنی کوتاه در مورد وطن من)+عکس

متنی کوتاه در مورد وطن من)+عکس
متنی کوتاه در مورد وطن من)+عکس

درباره علم خداوند+عکس

درباره علم خداوند+عکس

درباره علم خداوند+عکس
درباره علم خداوند+عکس

مطالعه ریاضی صف های انتظار و فرآیندهای تصادفی+عکس

مطالعه ریاضی صف های انتظار و فرآیندهای تصادفی+عکس

مطالعه ریاضی صف های انتظار و فرآیندهای تصادفی+عکس
مطالعه ریاضی صف های انتظار و فرآیندهای تصادفی+عکس

گوشي نوكيا 603+عکس

گوشي نوكيا 603+عکس

گوشي نوكيا 603+عکس
گوشي نوكيا 603+عکس
تبلیغات
خرید رپورتاژ
رایتک

  • کد مطلب : 74540
  • تاریخ انتشار : ۶ - ۰۵ - ۱۳۹۶
  • دیدگاه : 0
  • چه فرمی بخوابیم که بیماری هایمان درمان شود؟

    چه فرمی بخوابیم که بیماری هایمان درمان شود؟

    چه فرمی بخوابیم که بیماری هایمان درمان شود؟

    چه فرمی بخوابیم که بیماری هایمان درمان شود؟

    چه فرمی بخوابیم که بیماری هایمان درمان شود؟
    چه فرمی بخوابیم که بیماری هایمان درمان شود؟

    خوابیدن

    دانشکده پزشکی هاروارد به اتفاق مجله ی علمی زنان نموداربالارا براساس مطالعات خودمنتشر کرده است که هشت فرم خوابیدن  برایی بهبود شایع ترین بیماریها که در زنان دیده میشود.

    نحوه خوابیدن برای درمان بیماری ها

                                                           نحوه خوابیدن برای درمان بیماری ها

     

    بسیاری از ما هنگامی که می خوابیم به حالت خوابیدن توجه نمی کنیم و همین مساله باعث میشود تا در دراز مدت دچار مشکلاتی از قبیل کمردرد، زانو درد، گردن درد و … بشویم. در این مقاله با نحوه های صحیح و ناصحیح خوابیدن آشنا میشویم و امیدواریم با استفاده از این شیوه ها گامی به سوی سلامتی خود و خانواده خود برداریم.

    حالت های نادرست خوابیدن

    دمرخوابیدن

    دمرخوابیدن چه هنگامی که دست ها بالا باشند چه هنگامی که دست ها پایین قرار گرفته باشند و یا بالش کوچک باشه یا بزرگ و یا اصلا بالشی نباشد باعث ایجاد مشکل خواهد شد. به طوری که گفته میشود یک سوم مشکلاتی که برای کمر پیش می آید مربوط به دمر خوابیدن است. این حالت باعث میشود تا ماهیچه های شما طوری قرار بگیرند که قادر به استراحت کردن نباشند و مفاصل شما تحت کشش قرار میگیرند و نمی توانند در هنگامی که به خواب رفته اید خودشان را آزاد قرار دهند و این در نهایت منجر به احساس خستگی در صبح میشود و انرژی زیادی را در حین خواب شب از دست خواهید داد.

    طاق باز خوابیدن

    طاقباز خوابیدن (شکم و سینه رو به بالا ) هنگامی که دست های شما زیر سرتان قرار دارد ( یعنی هنگامی که بازو بالاتر از کتف قرار میگیرد ) هم یکی دیگر از نحوه های نادرست خوابیدن است. این حالت خواب باعث میشود عضلات کتف و گردن شما تحت کشش قرار بگیرند و هنگامی که بیدار شوید در نواحی گردن و کتف احساس درد و کوفتگی خواهید کرد.

    طرز ناصحیح خوابیدن به پشت

    خوابیدن به پهلو

    خوابیدن به پهلو در وضعیتی که پای بالایی خم شده و با یک پیچش کمر به روی زمین قرار گرفته است. این وضعیت عضلات و مفاصل پشت و گردن شما را تحت استرس و کشش قرار داده و در دراز مدت باعث ایجاد بد فرمی و ناراحتی در این نواحی میشود.

    تا اینجا عمده ترین حالت های خوابیدن را ذکر کردیم و شیوه های اشتباه را با هم دیدیم، سوالی که مطرح است این است که نحوه ی صحیح خوابیدن چیست؟ چطور حالات ذکر شده در بالا را تصحیح کنیم؟ با خواندن ادامه ی مطلب به این سوال ها پاسخ خواهیم داد.

    بهتر است ابتدا تصمیم بگیرید که چطور راحت تر میخوابید؟ در کدام حالت؟ طاق باز و یا به پهلو ؟ و بر طبق آن الگوی خواب خود را اصلاح کنید.

    حالت های خوابیدن درست

    خوابیدن به پهلو

    برای اینکه عضلات گردن و پشت خودتان رو از فشار آزاد کنید و خواب راحتی داشته باشید بهتر است یاد بگیرید وقتی که به پهلو خوابیده اید پایی را که پایین قرار دارد درون سینه خم کنید و پای دیگر را که بالا قرار گرفته است صاف بگذارید و یا هر دو پا را خم کنید. در این حالت بازو / دست بالایی باید بر روی ران پایی که خم شده قرار داشته باشد و دستی که پایین قرار گرفته است باید بازوی دست بالایی را بگیرد! همچنین میتوانید بالش کوچکی را در آغوش بگیرید. برای درک بهتر به تصاویر زیر دقت کنید.

    طرز صحیح خوابیدن به پهلو

    این حالات از پیچش و گرفتگی عضلات پشت شما جلوگیری می کنند و همتراز بودن گردن و بالش باعث ایجاد همگونی و فشار متناسب در عضلات گردن شده و به این ترتیب بدن شما بدون تحمل هیچ فشار اضافی و در حالت استراحت کامل به خواب خواهد رفت. کار سختی نیست! می تونید یکبار امتحان کنید و تفاوت را احساس کنید.

    طاقباز خوابیدن

    خوابیدن به پشت یا همون طاقباز خوابیدن گزینه ی بعدی برای خوابیدن درست است به شرطی که بالش فشاری به گردن شما وارد نکند و دست های شما به صورت موازی با بدنتان و رو به پایین قرار گرفته باشد. به یاد داشته باشید خوابیدن به این روش هنگامی که یکی از دستها بر روی سر قرار گرفته باشد ماهیچه های بزرگ پشت و گردن را تحت کشش و آزار قرار میدهد.

    ما در این مقاله حالات عمده و پر طرفدار خوابیدن را بررسی کردیم ولی بهتر است در صورتی که شما حالت دیگری برای خوابیدن سراغ دارید نحوه ی صحیح آن را فرا بگیرید و خود را ملزم به رعایت آن عادت کنید.

    یادآوری میکنیم این کار با تمرین قابل دستیابی است و اصلاح نحوه ی خوابیدن باعث راحتی و استراحت کامل ماهیچه های شما و ذخیره انرژی بیشتر برای صبح روز بعد خواهد شد و این باعث میشود روز هایی که پیش رو دارید را با شادابی بیشتری آغاز کنید.

     

    , ,
    نظرات کاربران
    *

    ایمیل شما برای همه نمایش داده نخواهد شد.

    *

    از نوشتن نظرات با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.

    *

    از ارسال نظرات غیر مرتبط با متن خبر , تکرار نظرات دیگران , توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمائید.

    *

    نظراتی که حاوی تهمت و بی احترامی به مقدسات مذهبی , ادیان الهی , مسئولان کشوری , اقلیت های قومی و مذهبی و مغایر با عرف و قوانین جاری کشوری باشد منتشر نخواهد شد.


    ارسال دیدگاه

    *

    *

    *

    • پربازدیدترین
    • جدیدترین مطالب
    تبلیغات
    حسابداری ویژه بازار کار
    خرید بک لینک
    ایمیل خود را بدون www در کادر رو به رو وارد نمایید