مجله اینترنتی گنجیت
امروز : دوشنبه ۳۰ - ۰۵ - ۱۳۹۶ می باشد

غلظت خون یعنی چه؟+عکس

غلظت خون یعنی چه؟+عکس

غلظت خون یعنی چه؟+عکس
غلظت خون یعنی چه؟+عکس

ارتودنسی سریع چگونه انجام میشود؟+عکس

ارتودنسی سریع چگونه انجام میشود؟+عکس

ارتودنسی سریع چگونه انجام میشود؟+عکس
ارتودنسی سریع چگونه انجام میشود؟+عکس

قیمت روز ال ای دی سونیex520+عکس

قیمت روز ال ای دی سونیex520+عکس

قیمت روز ال ای دی سونیex520+عکس
قیمت روز ال ای دی سونیex520+عکس

اثرات مفید خنده بر سلامت+عکس

اثرات مفید خنده بر سلامت+عکس

اثرات مفید خنده بر سلامت+عکس
اثرات مفید خنده بر سلامت+عکس

خواص و فواید درمانی توت فرنگی+عکس

خواص و فواید درمانی توت فرنگی+عکس

خواص و فواید درمانی توت فرنگی+عکس
خواص و فواید درمانی توت فرنگی+عکس

روشهای تدریس روانشناسی+عکس

روشهای تدریس روانشناسی+عکس

روشهای تدریس روانشناسی+عکس
روشهای تدریس روانشناسی+عکس

هواشناسی بابل 14 روزه+عکس

هواشناسی بابل 14 روزه+عکس

هواشناسی بابل 14 روزه+عکس
هواشناسی بابل 14 روزه+عکس

دانلود آهنگ مرا دریاب از مصطفی گلستانیان+عکس

دانلود آهنگ مرا دریاب از مصطفی گلستانیان+عکس

دانلود آهنگ مرا دریاب از مصطفی گلستانیان+عکس
دانلود آهنگ مرا دریاب از مصطفی گلستانیان+عکس

اموزش نصب nexus+عکس

اموزش نصب nexus+عکس

اموزش نصب nexus+عکس
اموزش نصب nexus+عکس

مشخصات فني هوو+عکس

مشخصات فني هوو+عکس

مشخصات فني هوو+عکس
مشخصات فني هوو+عکس

حدیث عربی+عکس

حدیث عربی+عکس

حدیث عربی+عکس
حدیث عربی+عکس

علت سردردهای دوران بارداری چیست؟+عکس

علت سردردهای دوران بارداری چیست؟+عکس

علت سردردهای دوران بارداری چیست؟+عکس
علت سردردهای دوران بارداری چیست؟+عکس

دختر زیبایی با کلکسیون عروسک کیتی

دختر زیبایی با کلکسیون عروسک کیتی

دختر زیبایی با کلکسیون عروسک کیتی
دختر زیبایی با کلکسیون عروسک کیتی

جملات و متن های زیبا برای عرض تبریک روز ارتش+عکس

جملات و متن های زیبا برای عرض تبریک روز ارتش+عکس

جملات و متن های زیبا برای عرض تبریک روز ارتش+عکس
جملات و متن های زیبا برای عرض تبریک روز ارتش+عکس

در مورد احکام+عکس

در مورد احکام+عکس

در مورد احکام+عکس
در مورد احکام+عکس

مراقبت از نوزاد و این پیامدهای روحی برای مادر+عکس

مراقبت از نوزاد و این پیامدهای روحی برای مادر+عکس

مراقبت از نوزاد و این پیامدهای روحی برای مادر+عکس
مراقبت از نوزاد و این پیامدهای روحی برای مادر+عکس

اس ام اس دلنوشته های تلگرام و اینستاگرام عاشقانه گریه آور

اس ام اس دلنوشته های تلگرام و اینستاگرام عاشقانه گریه آور

اس ام اس دلنوشته های تلگرام و اینستاگرام عاشقانه گریه آور
اس ام اس دلنوشته های تلگرام و اینستاگرام عاشقانه گریه آور

شعر عاشقانه از حافظ+عکس

شعر عاشقانه از حافظ+عکس

شعر عاشقانه از حافظ+عکس
شعر عاشقانه از حافظ+عکس

ناگفته هايي از زندگي خصوصي امام خمینی(ره) (2): از چيزهايي كه حضرت امام+عکس

ناگفته هايي از زندگي خصوصي امام خمینی(ره) (2): از چيزهايي كه حضرت امام+عکس

ناگفته هايي از زندگي خصوصي امام خمینی(ره) (2): از چيزهايي كه حضرت امام+عکس
ناگفته هايي از زندگي خصوصي امام خمینی(ره) (2): از چيزهايي كه حضرت امام+عکس

جزئیات ساعت پخش سزیا معمای شاه + عکس

جزئیات ساعت پخش سزیا معمای شاه + عکس

جزئیات ساعت پخش سزیا معمای شاه + عکس
جزئیات ساعت پخش سزیا معمای شاه + عکس

چرا بايد از نرم کننده مو استفاده کرد؟+عکس

چرا بايد از نرم کننده مو استفاده کرد؟+عکس

چرا بايد از نرم کننده مو استفاده کرد؟+عکس
چرا بايد از نرم کننده مو استفاده کرد؟+عکس

خود ارضایی+عکس

خود ارضایی+عکس

خود ارضایی+عکس
خود ارضایی+عکس
تبلیغات
خرید رپورتاژ
رایتک

  • کد مطلب : 62353
  • تاریخ انتشار : ۱۵ - ۱۰ - ۱۳۹۵
  • دیدگاه : 0
  • با این روش کمتر از 30 ثانیه به خواب می روید

    با این روش کمتر از 30 ثانیه به خواب می روید

    با این روش کمتر از 30 ثانیه به خواب می روید

    با این روش کمتر از 30 ثانیه به خواب می روید

    با این روش کمتر از 30 ثانیه به خواب می روید
    با این روش کمتر از 30 ثانیه به خواب می روید

    گاهی پشت سر هم خمیازه می‌کشید، اما خبری از روی هم رفتن پلک‌ها نیست. همه‌ می‌خواهند خواب با کیفیت داشته باشند اما بسیاری از ما، غَلت زدن در رختخواب و ساعت‌ها پهلو به پهلو شدن را تجربه می‌کنیم تا سرانجام به خواب برویم. با این حال همه سزاوار خوابی خوش هستند. در این مقاله می‌توانید با ۱۰ ترفند ساده برای اینکه در کمتر از ۳۰ ثانیه خواب‌ تان ببرد، آشنا شوید.
    Image result for ‫با این کارها در کمتر از ۳۰ ثانیه خواب‌ تان می برد‬‎

    ۱. قبل از خواب کتاب بخوانید

    یکی از بهترین و معروف‌ترین ترفندهای خوابیدن، خاموش کردن چراغ‌های اضافه، رفتن زیر پتو و خواندن کتاب قطور است. نیاز نیست کتابی روشنفکرانه انتخاب کنید، بلکه گاهی کتابی خسته‌کننده یا کسالت‌بار ممکن است به خوبی شما را به عالم خواب ببرد. خواندن، شما را وادار می‌کند تا از لوازم الکترونیکی‌تان و وسایلی که ذهن شما از نظر دیداری تحریک می‌کنند، جدا شوید و در نتیجه راحت‌تر بخوابید. بنابراین دفعه‌ی بعد که در خوابیدن مشکل داشتید، یکی از کتاب‌های کتابخانه‌تان را بردارید. شاید این کار بهترین راه حل برای خوابیدن باشد.

    ۲. ساعت مشخصی برای خوابیدن تنظیم کنید

    تعیین زمان خاصی برای رفتن به رختخواب، شما را وادار می‌سازد که هر شب در آن ساعت بخوابید و این کار به دلیل اینکه سریع‌تر به رختخواب می‌روید، بسیار مفید خواهد بود. عمل به این نکته، نه تنها از نظر فیزیکی، بلکه از نظر روانی هم به شما کمک می‌کند. تنظیم ساعت برای خواب، به ذهن‌تان یادآوری می‌کند تا تشخیص دهد که این زمان برای شما به معنای دست از کار کشیدن و آرامش یافتن است. هم‌چنین این کار باعث تنظیم سطوح سروتونین و ملاتونین مغزتان خواهد شد و ساعت بدن‌تان را متعادل می‌سازد. به طور خلاصه، این کار فواید بسیاری دارد و برای اینکه سریع‌تر به خواب بروید، قطعا ضروری است.

    ۳. رژیم غذایی سالم‌تری داشته باشید

    همه می‌دانیم و حتی باور داریم که، رژیم غذاییِ سالم مزایای بسیاری دارد، اما واقعا به آن عمل نمی‌کنیم. با این حال بدانید برای داشتن خوابی بهتر، ارزش دارد که رژیم غذایی‌تان را تنظیم کنید. تحقیقات نشان داده است که افزایش مصرف میوه و سبزیجات، باعث افزایش کیفیت خواب شده و مدت زمان به خواب رفتن را، به طور چشم‌گیری کاهش می‌دهد، زیرا باعث بالا رفتن سطح منیزیم، پتاسیم و سایر مواد معدنی مورد نیاز بدن‌تان می‌شود. حتی اضافه کردن مقدار بیشتری گوشت بوقلمون که سرشار از تریپتوفان است، باعث القای حس خواب‌ آلودگی در شما شده و فاصله‌ی زمان بیداری تا خوابیدن را کمتر می‌کند.

    ۴. اتاق‌تان را خنک نگه دارید

    راه حل دیگر برای سریع‌تر خوابیدن، تا حد امکان خنک نگه‌داشتن دمای اتاق است، اما باید مراقب بود خیلی سرد نشود. سال‌ها مطالعات علمی نشان داده‌اند که در زمان تلاش برای خوابیدن، دمای بدن‌تان بسیار با اهمیت است؛ چنان‌که در هنگام خواب دمای بدن به طور طبیعی کاهش می‌یابد. بنابراین خنک بودن اتاق خواب مهم است. همان‌طور که پس از یک حمام داغ به خاطر کاهش دمای بدن‌تان احساس خواب‌آلودگی می‌کنید، بهترین کار در زمان خواب، باز کردن پنجره یا روشن کردن پنکه برای خنک نگه داشتن هواست.

    ۵. قبل از خواب یوگا تمرین کنید

    اگر علاقه‌مند به انجام کاری تا حدی غیرمتعارف هستید، تحقیقات پیشنهاد می‌دهند که انجام یوگا می‌تواند بدن‌تان را آرام ساخته و کمک کند تا در زمانی کوتاه‌تر به خواب بروید. یوگا به عنوان ترفندی برای خوابیدن، مدت طولانی است که مشتریان زیادی پیدا کرده و ارزش امتحان کردن را دارد. مجموعه حرکاتی خاص مثل «سلام بر ماه» که به آرامی و با ملایمت انجام می‌شوند، باعث افزایش احساس آرامش و خروج درد‌هایی از بدن‌تان خواهد شد که احتمالا پیش از این در طول شب باعث بی‌خوابی‌تان می‌شدند. یوگا به خاطر فوایدی که برای سلامتی دارد، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است، پس اگر شبی بی‌خواب شُدید کافی است دست خود را برای انجام یکی از حرکات یوگا بالا ببرید و بلافاصله آرام شده و به خواب بروید.

    ۶. تمرکز ذهن انجام دهید

    انقلاب تمرکز ذهن در حال درنوردیدن همه‌ی شهرها و فرهنگ‌هاست و به عنوان راهکاری مفید برای هر کسی که نیاز به کمک دارد، معرفی می‌شود و البته دلیلی خوب هم برای آن وجود دارد. در واقع همیشه از تمرکز ذهن به عنوان نوعی درمان برای هر بیماری فیزیکی یا روانی یاد می‌شود که در اینجا بیماری مدنظر ما، مشکل در خوابیدن است. تمرکز ذهن به شما کمک می‌کند تا ذهن مضطرب‌تان را آرام کرده و با تمرکز بر تنفس آهسته و منظم‌تان بتوانید بهتر بخوابید. در واقع «تنفس اوجایی (ujjayi)» یا «تنفس صدای اقیانوس» از بهترین تکنیک‌ها برای آرام شدن و به خواب رفتن است. (در هر دو نوع تنفس، عمل دم و بازدم به چند مرحله تقسیم شده و برای هر مرحله تکنیک مشخصی پیاده می‌شود)

    Image result for ‫با این کارها در کمتر از ۳۰ ثانیه خواب‌ تان می برد‬‎

    ۷. مقداری شیر گرم بنوشید

    گاهی داستان‌های قدیمیِ مادربزرگ‌ها، نشانه‌هایی از منطق و واقعیت در خود دارند. مثلا این گفته‌ی قدیمی که نوشیدن شیر گرم به خوابیدن کمک می‌کند، نه تنها درست است بلکه ترفندی مفید برای کسانی است که می‌خواهند زودتر به خواب بروند. البته به دلیل بحث‌های پیرامون اثرگذاری تریپتوفان در خوابیدن، در حال حاضر تردیدهایی وجود دارد که شیر گرم یا نوشیدنی‌هایی با پایه‌ی شیر، باعث خواب‌ آلودگی می‌شوند؛ با این حال روان‌شناسان اثر ناخودآگاه نوشیدن شیر گرم را در نظر می‌گیرند، که به تجربه‌ی نوزادی و زمان نوشیدن شیر مادر و آرامش همراه با آن مربوط است. بنابراین به جای استفاده از چشم‌بند خواب، یک لیوان شیر گرم بنوشید تا در موقع بیدار شدن اول صبح، احساس بهتری داشته باشید.

    ۸. مصرف کافئین را قطع کنید

    یکی از بهترین ترفندهای خوابیدن، قطع اعتیادآورترین ماده‌ی شیمیایی رایج است: درست حدس زدید، کافئین! بله، همه‌ی ما در روز مقداری کافئین را چه با چای و قهوه و چه با شکلات مصرف می‌کنیم. با این حال اگر می‌خواهید مطمئن شوید که در سریع‌ترین زمان ممکن به خواب می‌روید، مصرف کافئین را از زمانی مشخص در روزتان قطع کنید. مطالعات نشان می‌دهد قطع کافئین قبل از ساعت ۳ بعد از ظهر هم کیفیت خواب را افزایش می‌دهد و هم زمان به خواب رفتن را سریع‌تر می‌کند. پس برای اینکه مقداری پیشرفت در بهبود روند خوابیدن‌تان ببینید، قهوه یا چای عصرانه را از برنامه‌تان حذف کنید.

    ۹. لوازم الکترونیکی را خاموش کنید

    یکی از مهم‌ترین ترفندهای خواب برای افراد امروزی و مدرن، دور کردن لوازم الکترونیکی از اتاق خواب و کنار گذاشتن‌شان است. مطالعات بی‌شماری نشان داده‌اند که چراغ آبی لوازم الکترونیک، توانایی مغزتان برای آغاز آرام شدن جهت خوابی با کیفیت بهتر را مختل کرده و حتی قبل از خواب، آرامش را از شما می‌گیرد. در عوض، سعی نمایید تا لپ‌تاپ، موبایل یا تبلت خود را یک ساعت پیش از خواب، خاموش کنید تا ذهن‌تان به خوبی آرام گیرد و در نتیجه به کیفیت خوابی که سزاوار آن هستید، برسید.

    ۱۰. پرده‌های ضخیم بخرید

    اگر به دنبال ترفندی راحت و مفید برای خوابیدن هستید، بهتر است برای خرید پرده‌های ضخیم هزینه کنید. وقتی انواع نور از لامپ حیاط همسایه و چراغ‌های خیابان تا نور ماشینی که ساعت ۱ نصف شب از کوچه رد می‌شود، بر اتاق شما تأثیر می‌گذارد، خوابیدن سخت‌تر و سخت‌تر خواهد شد. پرده‌های ضخیم نه تنها مانع رسیدن نور می‌شوند، بلکه کمک می‌کنند تا برای زمانی طولانی بخوابید و هیچ اختلالی در خواب‌تان ایجاد نشود.

    منبع : http://www.ganjit.ir/62353-with-this-method-less-than-30-s-you-go-to-sleep.html

    نظرات کاربران
    *

    ایمیل شما برای همه نمایش داده نخواهد شد.

    *

    از نوشتن نظرات با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.

    *

    از ارسال نظرات غیر مرتبط با متن خبر , تکرار نظرات دیگران , توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمائید.

    *

    نظراتی که حاوی تهمت و بی احترامی به مقدسات مذهبی , ادیان الهی , مسئولان کشوری , اقلیت های قومی و مذهبی و مغایر با عرف و قوانین جاری کشوری باشد منتشر نخواهد شد.


    ارسال دیدگاه

    *

    *

    *

    تصویر دیدنی امروز
    • پربازدیدترین
    • جدیدترین مطالب
    تبلیغات
    حسابداری ویژه بازار کار
    خرید بک لینک
    ایمیل خود را بدون www در کادر رو به رو وارد نمایید