مجله اینترنتی گنجیت
امروز : سه شنبه ۲۸ - ۱۰ - ۱۳۹۵ می باشد

یوگای ارامش قلب+عکس

یوگای ارامش قلب+عکس

یوگای ارامش قلب+عکس
یوگای ارامش قلب+عکس

قصه كودكانه+عکس

قصه كودكانه+عکس

قصه كودكانه+عکس
قصه كودكانه+عکس

تغذیه نامناسب به ‌‌پوکی استخوان می‌انجامدمی‌انجامد+عکس

تغذیه نامناسب به ‌‌پوکی استخوان می‌انجامدمی‌انجامد+عکس

تغذیه نامناسب به ‌‌پوکی استخوان می‌انجامدمی‌انجامد+عکس
تغذیه نامناسب به ‌‌پوکی استخوان می‌انجامدمی‌انجامد+عکس

کاریکاتور روز پدر سال96+عکس

کاریکاتور روز پدر سال96+عکس

کاریکاتور روز پدر سال96+عکس
کاریکاتور روز پدر سال96+عکس

اصول خبر نویسی پاسخنامه+عکس

اصول خبر نویسی پاسخنامه+عکس

اصول خبر نویسی پاسخنامه+عکس
اصول خبر نویسی پاسخنامه+عکس

تحقیق درمورد اخلاق+عکس

تحقیق درمورد اخلاق+عکس

تحقیق درمورد اخلاق+عکس
تحقیق درمورد اخلاق+عکس

بیوگرافی علی آزاد + تصاویر علی آزاد+عکس

بیوگرافی علی آزاد + تصاویر علی آزاد+عکس

بیوگرافی علی آزاد + تصاویر علی آزاد+عکس
بیوگرافی علی آزاد + تصاویر علی آزاد+عکس

هفت ویژگی انسان‌های خوش‌بین+عکس

هفت ویژگی انسان‌های خوش‌بین+عکس

هفت ویژگی انسان‌های خوش‌بین+عکس
هفت ویژگی انسان‌های خوش‌بین+عکس

ارشد روانشناسی+عکس

ارشد روانشناسی+عکس

ارشد روانشناسی+عکس
ارشد روانشناسی+عکس

انشا درباره احترام به پدرومادر+عکس

انشا درباره احترام به پدرومادر+عکس

انشا درباره احترام به پدرومادر+عکس
انشا درباره احترام به پدرومادر+عکس

واقعه غدیر

واقعه غدیر

واقعه غدیر
واقعه غدیر

نامه معرفی نامه+عکس

نامه معرفی نامه+عکس

نامه معرفی نامه+عکس
نامه معرفی نامه+عکس

بیوگرافی پیمان ابدی + تصاویر پیمان ابدی+عکس

بیوگرافی پیمان ابدی + تصاویر پیمان ابدی+عکس

بیوگرافی پیمان ابدی + تصاویر پیمان ابدی+عکس
بیوگرافی پیمان ابدی + تصاویر پیمان ابدی+عکس

مطالب راجب درخواست وام+عکس

مطالب راجب درخواست وام+عکس

مطالب راجب درخواست وام+عکس
مطالب راجب درخواست وام+عکس

موبایل Nokia+عکس

موبایل Nokia+عکس

موبایل Nokia+عکس
موبایل Nokia+عکس

امیر المومنین امام علی علیه السلام+عکس

امیر المومنین امام علی علیه السلام+عکس

امیر المومنین امام علی علیه السلام+عکس
امیر المومنین امام علی علیه السلام+عکس

چربی سوزها؛ از گفته‌ها تا واقعیت+عکس

چربی سوزها؛ از گفته‌ها تا واقعیت+عکس

چربی سوزها؛ از گفته‌ها تا واقعیت+عکس
چربی سوزها؛ از گفته‌ها تا واقعیت+عکس

راه و روش تدریس در دانشگاه+عکس

راه و روش تدریس در دانشگاه+عکس

راه و روش تدریس در دانشگاه+عکس
راه و روش تدریس در دانشگاه+عکس

۱۱ اشتباه در رابطه با ابروها که همه مرتکب می‌شوند+عکس

۱۱ اشتباه در رابطه با ابروها که همه مرتکب می‌شوند+عکس

۱۱ اشتباه در رابطه با ابروها که همه مرتکب می‌شوند+عکس
۱۱ اشتباه در رابطه با ابروها که همه مرتکب می‌شوند+عکس

حیاتی‌ترین سال‌های زناشویی را دریابید+عکس

حیاتی‌ترین سال‌های زناشویی را دریابید+عکس

حیاتی‌ترین سال‌های زناشویی را دریابید+عکس
حیاتی‌ترین سال‌های زناشویی را دریابید+عکس

لیسانس کارشناسی ارشد+عکس

لیسانس کارشناسی ارشد+عکس

لیسانس کارشناسی ارشد+عکس
لیسانس کارشناسی ارشد+عکس

غزل حافظ درباره امام زمان+عکس

غزل حافظ درباره امام زمان+عکس

غزل حافظ درباره امام زمان+عکس
غزل حافظ درباره امام زمان+عکس

مانتو

  • کد مطلب : 62212
  • تاریخ انتشار : ۱۲ - ۱۰ - ۱۳۹۵
  • دیدگاه : 0
  • درمان استرس و تپش قلب

    درمان استرس و تپش قلب

    درمان استرس و تپش قلب

    درمان استرس و تپش قلب

    درمان استرس و تپش قلب
    درمان استرس و تپش قلب

    در اغلب موارد زمانی که قلب سالم باشد، تپش قلب مشکلی به بار نمی آورد، اما با این حال نباید تپش های تند، مداوم و طولانی مدت را نادیده گرفت.

    Image result for ‫درمان استرس و تپش قلب‬‎

    1- بنشینید و نفس عمیق بکشید

    اگر احساس می کنید که بدون انجام فعالیت بدنی خاصی، قلب تان تند می زند و اگر سابقه ی بیماری قلبی ندارید، اولین کاری که برای غلبه بر این وضعیت باید انجام دهید این است که آرامش خود را حفظ کنید. در حالت کلی افراد آرام کمتر دچار تپش قلب می شوند.

    اگر بدون دلیل خاصی دچار تپش قلب می شوید و این مشکل به طور مکرر بروز می کند و شما را از کار و زندگی می اندازد یا اینکه باعث نگرانی تان می شود، حتما به پزشک مراجعه کنید تا علت تپش قلب تان را بررسی کند، چون احتمال دارد در معرض بیماری های قلبی باشید

    چه باید کرد؟

    بنشینید و به آرامی نفس عمیق بکشید، به طوری که در هر بار تنفس شکمتان کاملا حجیم شود. چند دقیقه تنفس آرام و منظم باعث می شود که ضربان قلب به حالت عادی برگردد.

    تنفس روی سیستم عصبی خودکار که ضربان قلب را تنظیم می کند، تاثیر می گذارد. باید بدانید که هنگام دم ضربان قلب به آرامی افزایش یافته و هنگام بازدم ضربان قلب کاهش می یابد.

    کافئین

    2- از نوشیدن قهوه بپرهیزید

    در بین برخی افراد نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه، چای و کولاها و حتی شکلات سیاه باعث بروز تپش قلب می شود و یا آن را تشدید می کند.

    توجه داشته باشید که مصرف الکل و دخانیات نیز می توانند جزو این عوامل باشند.

    چه باید کرد؟

    اگر افزایش ضربان قلب تان بعد از مصرف این قبیل نوشیدنی ها اتفاق می افتند، بهتر است بعد از این نوشیدنی ها آب مصرف کنید تا راحت تر و زودتر دفع شوند.

    توصیه می کنیم از مصرف سیگار و الکل به شدت بپرهیزید.

    زالزالک

    3- از گیاه زالزالک استفاده کنید

    برای کاهش تپش قلب (در صورتی که قلب سالم باشد)، مصرف برخی از گیاهان مانند زالزالک موثر است. اگر تپش قلبتان به دلیل

    استرس و مشکلات عصبی باشد، می توانید به این گیاه اعتماد کنید.

    مزیت زالزالک این است که مورد منع مصرف خاصی ندارد.

    روش استفاده

    برای هر فنجان آب جوش، یک تا دو قاشق غذاخوری گل خشک زالزالک بریزید و اجازه دهید دم بکشد. می توانید روزانه بین 2 تا 3 بار از این دم کرده میل کنید.

    توجه داشته باشید که حدود شش هفته طول می کشد تا این گیاه، تاثیر مثبت خود را نشان دهد.

    توصیه می کنیم زمانی که برای اولین بار دچار تپش قلب شدید، به پزشک مراجعه کنید و قبل از مصرف هر نوع گیاه یا دارویی، از بی خطر بودن تپش قلب تان مطمئن شوید.

    ورزش پیاده روی

    4- پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید

    ورزش منظم برای قلب مفید است و شما را از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نجات می دهد.

    علاوه بر این ورزش باعث گشادتر شدن رگ ها شده و فشار خون و میزان هورمون های استرس را کاهش می دهد.

    چه باید کرد؟

    برای تقویت قلب تان بهتر است ورزش های سبک و طولانی (حداقل نیم ساعت) مانند پیاده روی، دوچرخه سواری یا شنا انجام دهید تا مقاومت بدن و بخصوص قلب تان بالا برود.

    ماهی

    5- ماهی چرب بیشتری میل کنید

    ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، ماهی خال مخالی و ساردین سرشار از امگا3 ها بوده و برای بهبود عملکرد سیستم قلب و عروق بسیار مفید هستند.

    این ماهی ها مانع از چسبندگی پلاکت های خون می شوند و از تشکیل لخته های خونی و خطر بروز آنفارکتوس میوکارد(سکته قلبی) پیشگیری می کنند.

    چه باید کرد؟

    مصرف منظم ماهی برای قلب و عروق شما مفید است و تپش قلب نازنین تان را آرام می کند.

    بیماری مردان

    6- تپش قلب به همراه علائم دیگر: حتما به پزشک مراجعه کنید

    در اغلب موارد، تپش قلب اگر بدون بروز علائم دیگر باشد، خطرناک نیست. این مسئله معمولا بعد از ورزش یا احساسات شدید بروز می کند و طبیعی است.

    با این حال اگر بدون دلیل خاصی دچار تپش قلب می شوید و این مشکل به طور مکرر بروز می کند و شما را از کار و زندگی می اندازد یا اینکه باعث نگرانی تان می شود، حتما به پزشک مراجعه کنید تا علت تپش قلب تان را بررسی کند، چون احتمال دارد در معرض بیماری های قلبی باشید.

    توجه داشته باشید اگر تپش قلب تان با علائم دیگری مانند سرگیجه، درد قفسه سینه یا مشکلات تنفسی همراه باشد، بدون معطلی به پزشک مراجعه کنید، چون تمام این علائم نشان دهنده بروز آنفارکتوس میوکارد است.

    در صورت مشاهده این علائم در خود و اطرافیان تان، بدون فوت وقت با اورژانس (115) تماس بگیرید.

    آزمایشات پزشکی برای تشخیص تپش قلب

    رایج ترین روش برای تشخیص دلیل تپش قلب، الکتروکاردیوگرام یا همان نوار قلب است. با این روش می توان فعالیت های الکتریکی قلب را ثبت کرد.

    از دیگر روش های تشخیصی تکمیلی می توان به اکوکاردیوگرافی اشاره کرد.

    البته روش های دیگری نیز وجود دارد که پزشک بر حسب شرایط شما تجویز خواهد کرد.

    اگر تپش قلب خود را غیرعادی ارزیابی می کنید، حتما به پزشک مراجعه کرده و سلامت قلب تان را بررسی کنید.

    اضطراب‌ عبارت‌ است‌ از یک‌ احساس‌ ناراحت‌کننده‌ و مبهم‌ ترس‌ ، وحشت ‌، یا خطر با منشای‌ ناشناخته‌ که‌ بر فرد مستولی‌ می‌گردد. برای‌ بعضی‌ از افراد این‌ حالت‌ ممکن‌ است‌ ناگهانی‌ روی‌ دهد و بر طرف‌ شود، اما برای‌ بعضی‌ دیگر این‌ حالت‌ به‌ صورت‌ مزمن‌ در می‌آید. اضطراب‌ از نظر علمی‌ چندین‌ نوع‌ دارد: اضطراب‌ حاد ناشی‌ از موقعیتی‌ خاص ‌، اختلال‌ در تطابق‌ یافتن‌ با شرایط‌ تازه ‌، اختلال‌ اضطرابی‌ عمومی‌ شده ‌، اختلال‌ هراس ‌، اختلال‌ تنش‌زای‌ پس‌ از حادثه ‌، ترس‌ مرض‌گونه‌ و اختلال‌ وسواسی‌ ـ جبری.
    علایم‌ شایع‌ بیماری
    احساس‌ اینکه‌ یک‌ اتفاق‌ نامطلوب‌ یا زیانبار به‌ زودی‌ رخ‌ خواهد داد،
    خشک‌ شدن‌ دهان ‌، مشکل‌ در بلع ‌، یا خشونت‌ صدا ، تند شدن‌ تنفس‌ و ضربان‌ قلب ‌، تپش‌ قلب‌ ،
    حالت‌ لرزش‌ یا پرش‌ عضلات‌ ، ناتوانی‌ جنسی‌ ، انقباض‌ عضلات‌ ،
    سردرد ، کمردرد ، عرق‌ کردن ، تهوع ‌، اسهال ‌، کاهش‌ وزن‌ ،
    خواب‌آلودگی‌ ، مشکل‌ در تمرکز ، منگی‌ یا غش‌ ، تحریک‌پذیری‌ ، خستگی‌ ، کابوس ، مشکل‌ در حافظه.
    بروز اختلال‌ در روابط‌ اجتماعی‌ و شغلی‌ ، افزایش‌ ناگهانی‌ میزان‌ اضطراب‌ ممکن‌ است‌ موجب‌ بروز حمله‌ هراس‌ و فرار از موقعیت‌ شود، وابستگی‌ به‌ داروها و نامنظمی‌ ضربان‌ قلب‌ از دیگر علائم این بیماری هستند.
    علل‌ بروز اضطراب
    فعال‌ شدن‌ مکانیسم‌های‌ دفاعی‌ بدن‌ برای‌ مبارزه‌ یا فرار ترشح‌ آدرنالین‌ از غدد فوق‌کلیوی افزایش‌ می‌یابد، و موادی‌ که‌ از تجزیه‌ آدرنالین‌ در بدن‌ جمع‌ می‌شوند (کاتکول‌ آمین‌ها) نهایتاً بخشهای‌ مختلف‌ بدن‌ را تحت ‌تأثیر قرار می‌دهند. تلاش‌ برای‌ پرهیز از اضطراب‌ خود موجب‌ اضطراب‌ بیشتر می‌شود. استرس‌ با هر منشاء (مثلاً مشکلات‌ اجتماعی‌ یا مالی‌) ، سابقه‌ خانوادگی‌ اضطراب‌ ، خستگی‌ یا کار زیاد ، وقوع‌ مجدد موقعیتهایی‌ که‌ قبلاً استرس‌زا بوده‌اند یا طی‌ آنها به‌ فرد آسیب‌ رسیده‌ است‌، بیماری‌ جسمانی ، تکامل ‌طلبی‌ غیرمنطقی‌ ، ترک‌ اعتیاد و … خطر بروز اضطراب را تسریع می‌کند.
    راههای پیشگیری‌
    از روشهای‌ کسب‌ آرامش‌ یا مراقبه‌ برای‌ کاهش‌ استرس‌ بهره‌ بگیرید.
    به‌ فکر تغییر شیوه‌ زندگی‌ خود باشید تا استرس کاهش‌ یابد.
    استرس و اضطراب ایجاد شده را مدیریت کنید (مدیریت استرس).
    از تفکرات بی‌ جا و بیش از حد دوری کنید.
    سعی کنید در اجتماعات حضور بیشتری یابید.
    سعی کنید زیادی با خودتان خلوت نکنید و خود را از تنهایی دور کنید (رهایی از احساس تنهایی).
    درمان‌
    اضطراب‌ عمومی‌ شده‌ را می‌توان‌ با درمان‌ کنترل‌ کرد. غلبه‌ کردن‌ بر اضطراب‌ اغلب‌ موجبات‌ زندگی‌ بهتر و رضایت‌ بخش‌تری‌ را فراهم‌ می‌آورد.
    روان درمانی
    وقتی احساس کردید که دارای اضطراب هستید، بهتر است‌ تحت‌ بررسی‌ و درمان‌ از نظر موارد خاص‌ تهدیدکننده‌ یا منشاء استرس‌ که‌ در ناخودآگاه‌ شما است‌ ولی‌ وجود دارد، قرار بگیرید.
    به‌ فراگیری‌ روشهای‌ کاهش‌ انقباض‌ ناخودآگاه‌ عضلانی‌ مثل‌ بازخورد زیستی‌ و روشهای‌ کسب‌ آرامش‌ بپردازید.
    فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری : فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری خود را حفظ‌ کنید. فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری به کاهش‌ اضطراب‌ کمک‌ می‌کند.
    دارو درمانی
    داروهای‌ ضداضطراب‌ مثل‌ بنزودیازپین‌ها برای‌ مدتی‌ کوتاه‌
    از داروهای‌ ضدافسردگی‌ برای‌ اختلال‌ هراس‌
    واز کافئین‌ و سایر مواد تحریک‌کننده ‌، و نیز الکل‌ استفاده نکنید.

    منبع : http://www.ganjit.ir/62212-treatment-of-stress-and-palpitations.html

    نظرات کاربران
    *

    ایمیل شما برای همه نمایش داده نخواهد شد.

    *

    از نوشتن نظرات با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.

    *

    از ارسال نظرات غیر مرتبط با متن خبر , تکرار نظرات دیگران , توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمائید.

    *

    نظراتی که حاوی تهمت و بی احترامی به مقدسات مذهبی , ادیان الهی , مسئولان کشوری , اقلیت های قومی و مذهبی و مغایر با عرف و قوانین جاری کشوری باشد منتشر نخواهد شد.


    ارسال دیدگاه

    *

    *

    *

    تصویر دیدنی امروز
    • پربازدیدترین
    • جدیدترین مطالب
    تبلیغات
    ایمیل خود را بدون www در کادر رو به رو وارد نمایید