مجله اینترنتی گنجیت
امروز : یکشنبه ۲۱ - ۰۹ - ۱۳۹۵ می باشد

شرايط وام بانك پاسارگاد+عکس

شرايط وام بانك پاسارگاد+عکس

شرايط وام بانك پاسارگاد+عکس
شرايط وام بانك پاسارگاد+عکس

شرح وظايف مديرتوليد+عکس

شرح وظايف مديرتوليد+عکس

شرح وظايف مديرتوليد+عکس
شرح وظايف مديرتوليد+عکس

مدفوع شل تیره+عکس

مدفوع شل تیره+عکس

مدفوع شل تیره+عکس
مدفوع شل تیره+عکس

گرفتگی صدا در صبح+عکس

گرفتگی صدا در صبح+عکس

گرفتگی صدا در صبح+عکس
گرفتگی صدا در صبح+عکس

متن زیبا برای خواندن مزار+عکس

متن زیبا برای خواندن مزار+عکس

متن زیبا برای خواندن مزار+عکس
متن زیبا برای خواندن مزار+عکس

منظور از مقاومت مصالح+عکس

منظور از مقاومت مصالح+عکس

منظور از مقاومت مصالح+عکس
منظور از مقاومت مصالح+عکس

گوشت مرغ هم زیادش خوب نیست+عکس

گوشت مرغ هم زیادش خوب نیست+عکس

گوشت مرغ هم زیادش خوب نیست+عکس
گوشت مرغ هم زیادش خوب نیست+عکس

آی پد4+عکس

آی پد4+عکس

آی پد4+عکس
آی پد4+عکس

ماشین های شاسی دار+عکس

ماشین های شاسی دار+عکس

ماشین های شاسی دار+عکس
ماشین های شاسی دار+عکس

آموزش انگور+عکس

آموزش انگور+عکس

آموزش انگور+عکس
آموزش انگور+عکس

جدیدترین قیمت یخچال فریزرهای سامسونگ و ال جی+عکس

جدیدترین قیمت یخچال فریزرهای سامسونگ و ال جی+عکس

جدیدترین قیمت یخچال فریزرهای سامسونگ و ال جی+عکس
جدیدترین قیمت یخچال فریزرهای سامسونگ و ال جی+عکس

جملات حکیمانه در مورد علم+عکس

جملات حکیمانه در مورد علم+عکس

جملات حکیمانه در مورد علم+عکس
جملات حکیمانه در مورد علم+عکس

عصاره سیر و لیمو ترش؛ راهی برای باز کردن رگهای قلب+عکس

عصاره سیر و لیمو ترش؛ راهی برای باز کردن رگهای قلب+عکس

عصاره سیر و لیمو ترش؛ راهی برای باز کردن رگهای قلب+عکس
عصاره سیر و لیمو ترش؛ راهی برای باز کردن رگهای قلب+عکس

تعبیر خواب مارمولک یا سوسمار سبز+عکس

تعبیر خواب مارمولک یا سوسمار سبز+عکس

تعبیر خواب مارمولک یا سوسمار سبز+عکس
تعبیر خواب مارمولک یا سوسمار سبز+عکس

xperia x10گوشی+عکس

xperia x10گوشی+عکس

xperia x10گوشی+عکس
xperia x10گوشی+عکس

بافتنى بافت دكمه+عکس

بافتنى بافت دكمه+عکس

بافتنى بافت دكمه+عکس
بافتنى بافت دكمه+عکس

مطالب راجب درخواست وام+عکس

مطالب راجب درخواست وام+عکس

مطالب راجب درخواست وام+عکس
مطالب راجب درخواست وام+عکس

اصول برنامه نويسي شي گرا+عکس

اصول برنامه نويسي شي گرا+عکس

اصول برنامه نويسي شي گرا+عکس
اصول برنامه نويسي شي گرا+عکس

گیاهان مفید برای دیابتی‌ها+عکس

گیاهان مفید برای دیابتی‌ها+عکس

گیاهان مفید برای دیابتی‌ها+عکس
گیاهان مفید برای دیابتی‌ها+عکس

متن ذکر مصیبت امام علی+عکس

متن ذکر مصیبت امام علی+عکس

متن ذکر مصیبت امام علی+عکس
متن ذکر مصیبت امام علی+عکس

مدل های عینک آفتابی زنانه شیک سال 2016-1396+عکس

مدل های عینک آفتابی زنانه شیک سال 2016-1396+عکس

مدل های عینک آفتابی زنانه شیک سال 2016-1396+عکس
مدل های عینک آفتابی زنانه شیک سال 2016-1396+عکس

9 علامت که می گویند انگل دارید+عکس

9 علامت که می گویند انگل دارید+عکس

9 علامت که می گویند انگل دارید+عکس
9 علامت که می گویند انگل دارید+عکس
بیوگرافی 98

  • کد مطلب : 57094
  • تاریخ انتشار : ۲۵ - ۰۸ - ۱۳۹۵
  • دیدگاه : 0
  • مشخصات فنی سپند+عکس

    مشخصات فنی سپند+عکس

    مشخصات فنی سپند+عکس

    مشخصات فنی سپند+عکس

    مشخصات فنی سپند+عکس
    مشخصات فنی سپند+عکس

    سيستم اتومبيل هاي انژكتوري (۲)


    عملگرها(ACTUATORS)
    :


    در این سیستم ۸ عملگر وجودداردکه تحت فرمان مستقیم

    ECU
    فعال می شوند.این عملگرها عبارتنداز :


    ۱٫انژکتورها

    (INJECTORS)
    :


     سیستم سوخت رسانی بکاررفته در این
    موتور از نوع

    MPFI
    یا پاشش چند نقطه ای می باشد.در این سیستم به ازاء هر سیلندر یک
    انژکتوروجود دارد.انژکتورها وظیفه تزریق سوخت در داخل پورت ورودی سیلندر
    رابر عهده دارند و مابین ریل سوخت و منیفولد هوای ورودی قرار می گیرند که
    توسط اورینگهای دو طرف خود آببندی شده و با یک بست به ریل سوخت چسبیده
    اند.از رله دوبل دائماً برق ۱۲ ولت به پایه شماره ۲ انژکتورها می رود و

    ECU
    با ارسال پالس منفی به پایه دیگر هر انژکتور در لحظه مشخص، زمان باز بودن
    دهانه انژکتور ها را کنترل می‌کند.


     

    انژكتورها


     


    ۲٫ موتور پله ای (STEPPER
    MOTOR)
    :


    دریچه گاز علاوه بر مسیر هوای ورودی از طریق دریچه پروانه ای ، دارای یک
    مسیر هوای اضافی است که هوا از این مسیر

      by passمی
    شود.این مسیر توسط موتور پله ای برقرار می‌گردد که تحت کنترل مستقیم

    ECU
    است. این موتور ۴ وظیفه دارد:


    ۱٫تامین هوای مورد نیاز در وضعیت استارت سرد (حالت ساسات)


    ۲٫تنظیم دور آرام موتور در زمان اعمال بار اضافی (over
    load)
    به موتور (کولر و بخاری و…)


    ۳٫تنظیم نسبت سوخت و هوا در دور آرام


    ۴٫ جلوگیری از بسته شدن سریع مسیر هوا ، زمانی که در سرعتهای بالا راننده
    بطور ناگهانی پا را از روی پدال گاز بر دارد.


    موتور پله ای پالسهای ۱۲ ولتی دریافتی از

    ECU
    راتوسط میدانهای مغناطیسی خود به حرکت خطی تبدیل کرده تا جریان هوای اضافی
    تنظیم گردد. این موتور دارای ۲۰۰ مرحله جابجایی است که در هر مرحله ۰۴/۰
    میلی متر حرکت طولی اتفاق می افتد.خرابی یا عدم عملکرد موتور پله ای از
    دلایل تنظیم نشدن موتور در دور آرام است. 


     

    استپر


     


    ۳٫رله دوبل

    (DOUBLE RELAY)
    :


    این رله وظیفه تغذیه جریان سیستم الکتریکی در شرایط مختلف عملکرد
    اتومبيل(سوییچ باز، سوییچ بسته ، روشن بودن موتور) را بر عهده دارد.این رله
    توسط یک کانکتور ۱۵ راهه به دسته سیم متصل شده و دارای ۳ مرحله عملکرد
    میباشد.


     

    رله دوبل


     


    – سوییچ بسته: در این حالت یک ولتاژ ۱۲ ولت از پایه ۱۰ رله به

    ECU
    با هدف نگهداری اطلاعات موجود در حافظه ارسال می گردد.


    – سوییچ باز:در این حالت رله به مدت ۲ الی ۳ ثانیه پمپ بنزین را فعال
    می‌کند تا در لحظه استارت ، فشار سوخت در موضع 
    ریل سوخت به اندازه کافی باشد.


    – موتور روشن: در این حالت رله برای کلیه اجزاء وابسته به خود بطور پیوسته
    برق ارسال می‌کند. خرابی رله منجر به عدم روشن شدن موتور می گردد.


     


    ۴٫شیر برقی کنیستر(canister
    purge valve)
    :


    از طریق این شیر که توسط

    ECU
    کنترل می گردد،مسیر بازیافت بخارات بنزین جذب شده از داخل باک فراهم می
    گردد.بدین ترتیب در زمان باز شدن این شیر، بخارات بنزین موجود در کنیستر از
    طریق مسیر هوای ورودی به موتور وارد موتور شده و در داخل سیلندر مصرف شود.


     

    شير برقي كنيستر


     


        ۵٫لامپ عیب یاب

    MIL)

    (
    :


    این لامپ که در داخل اتاق نصب گردیده هنگام بروز اشکال در سیستم سوخت رسانی
    ، توسط واحد کنترل الکترونیکECU
     روشن شده و
    راننده را متوجه عیب در این سیستم می کند.


     

    لامپ عيب ياب


    در تصوير ذيل چگونگي ارتباط بين سنسورها و عملگرها باECU

     نمايش داده شده است.

    سنسورها و عملگرها


     


    سیستم سوخت رسانی:


    این سیستم متشکل از انژکتورها، پمپ بنزین ،
     رگولاتور فشار، فیلتر بنزین ،
     ریل سوخت و شیلنگ های سوخت رسانی
    می باشد.


    ۱٫پمپ بنزین

      :(FUELPUMP)این
    پمپ فشاری معادل

    bar
    ۵ 
    تولید می کند.که بیشتر از فشار مورد نیاز سیستم می باشد. علت این
    امر جلوگیری از افت فشار بنزین در لحظه افزایش ناگهانی مصرف است. مسیر
    خروجی پمپ دارای یک سوپاپ یکطرفه است تا در زمان خاموش بودن موتور ، فشار
    ریل سوخت افت نکند.پمپ بنزین در بنزین داخل باک شناور است واین امر ضمن
    کاهش سر و صدای پمپ ، موجب جلوگیری از تشکیل حباب هوا نیز می گردد.


    ولتاژ تغذیه پمپ بنزین از رله دوبل و به واسطه سوییچ اینرسی تأمین میگردد.
    این رله در زمان خاموش بودن موتور ودر آغاز باز شدن سوئیچ به مدت ۲الی ۳
    ثانیه و در زمان روشن بودن موتور دائماً پمپ بنزین را فعال می کند. سوخت
    ارسالی از پمپ بنزین از طریق شیلنگهای لاستیکی و 
    لوله های فولادی سوخت رسانی تا فیلتر بنزین هدایت می شود.


     

    پمپ بنزين پرايد


     


    ۲٫ فیلتر بنزین : با گذر سوخت از این فیلتر ذرات بزرگتر از ۸ تا ۱۰ میکرون
    از سوخت جدا شده تا باعث آسیب به انژکتورها نشوند.این فیلترکه در سمت چپ
    موتور و زیر بوستر قرار دارد ، هر۲۰۰۰۰ کیلومتر باید تعویض گردد. این فیلتر
    به هیچ عنوان نباید روغنکاری شود. سوخت پس از خروج از فیلتر توسط یک شیلنگ
    لاستیکی به ریل سوخت متصل میگردد.


     


      


    ۳٫ ریل سوخت : در مرکز موتور قرار دارد و۴ عدد انژکتور، رگولاتورفشار سوخت
    و سرشیلنگهای ورود وخروج سوخت روی آن نصب می گردد. این ریل بر روی منیفولد
    هوا قرار گرفته و سوخت با فشار بالا در آن جریان دارد که به محض فعال شدن
    انژکتورها،به صورت پودر به داخل پورت ورودی سیلندر پاشیده می شود.رگولاتور
    فشار که وظیفه ثابت نگه داشتن نسبت فشار سوخت موجود در ریل سوخت به فشار
    هوای داخل منیفولد را بر عهده دارد ، در انتهای ریل سوخت بسته می شود و
    فشار فوق الذکر را بین

    bar
    (۵/۳- ۸/۲ ) نگاه میدارد. بنابراین دائماً سوخت با فشار ثابت پشت انژکتور
    ها جریان دارد و در شرایط و دورهای مختلف ،
     موتور با افت فشار سوخت مواجه
    نخواهد شد..


     

    ريل سوخت


    ۴٫انژکتورها : این قطعات با دریافت سیگنالهای منفی از

    ECU
    فعال می شوند و بواسطه آن سوراخهای ریز دهانه انژکتور جهت
    پاشش سوخت باز می شود.


     


    ۵٫ سوئیچ اینرسی : این قطعه بر روی قسمتی از اتومبيل که دارای کمترین
    ارتعاش است قرار دارد و در تصادفات شدید ،
     فعالیت پمپ بنزین و دیگر عملگرها را قطع کرده تا از آتش سوزی
    احتمالی جلوگیری شود. در چنین حالتی جهت روشن شدن مجدد اتومبيل لازم است
    سطح لاستیکی فوقانی سوئیچ را فشار دهیم.


     

    سوئيچ اينرسي


     


    سیستم هوا رسانی :


    این سیستم وظیفه تأمین و تنظیم هوای ورودی 
    به سیلندرها را بر اساس نیاز موتور در شرایط مختلف عملکرد آن بر
    عهده دارد. در این سیستم هوا پس از عبور از فیلتر از طریق مجموعه هواکش
    وارد دریچه گاز گردد.


     


    ۱٫دریچه گاز:

    (THROTTLE BODY)


    این مجموعه متشکل از یک دریچه پروانه ای، موتور پله ای و سنسور دریچه گاز
    می باشد. میزان گشودگی دریچه گاز که 
    با میزان فشردگی پدال گاز توسط راننده ارتباط مستقیمی دارد توسط
    سنسور دریچه گاز

    (TPS)
    محاسبه و به

    ECU
    گزارش می گردد.این سنسور یک پتانسیومتر است که بر اساس زاویه دریچه پروانه
    ای تغییر مقاومت میدهد. یک مسیر اضافی نیز برای ورود هوا وجود دارد که
    بواسطه عملگری به نام موتور پله ای تحت کنترل

    ECU 
    قرار می‌گیرد.قطعات فوق به تفکیک دربخشهاي قبلي مورد بررسي قرار
    گرفته است .


     

    دريچه گاز


     


    ۲٫سنسور فشار و دمای هوای ورود(MAP
    & ATS)
    :


    فشار و دمای هوای ورودی به موتور از پارامترهای مورد استفاده

    ECU
    می باشد که باید پس از عبور هوا از دریچه گاز مورد محاسبه قرار گیرد.به
    همین منظور سنسور فشار و دمای هوا 
    بر روی مجموعه مانیفولد هوای ورودی نصب گردیده تا پارامترهای فوق
    الذکر را مورد بررسی قرار دهد. این سنسور متشکل از یک مقاومت

    NTC 
    و یک پیزو الکتریک  می
    باشد.


    ۳٫ مجموعه مانیفولد هوای ورودی 
    :


    این مجموعه متشکل از مانیفولد هوا ،مخزن آرامش ، ریل سوخت ، انژکتورها ،
    دریچه گاز ، سنسور فشار و دمای هوای ورودی و سرشلنگهای مربوط به بوستر ترمز
    ، شیر برقی کنیستر و سنسور دمای آب است.


     


     

     


    مشخصات فنی رنو ۵ + عکس (۱۹۷۲)

    در سال ۱۳۵۵ سایپا اقدام به واردات خودروی رنو۵ به صورت
    ساخته شده از فرانسه به ایران کرد البته ۴ سال قبل از سال ۵۵ دانشجویانی که
    در فرنگ تحصیل می کردند تعدادی رنو۵ رو به کشور وارد کردند. اما از سال
    ۱۳۵۶ سایپا شروع به مونتاژ این خودروی کوچک فرانسوی کرد .

    و بیشتر مدلهای سالهای ۵۵ و ۵۶ را گونه سه درب رنو۵ تشکیل می داد که بهترین و

    با کیفیت ترین مدلهای تولید شده رنو۵ در ایران بودند .

    و البته از سال ۵۶ گونه ۵ درب این خودرو هاچ بک نیز به سبد محصولات اضافه شد

    رنو ۵ در سطح جهان به عنوان یک خودروی ارزان قیمت و محبوب جوانان جهان مطرح بوده

    و دارای رکوردی در حد ۵/۵ میلیون دستگاه فروش تا سال ۱۹۸۴ در بازارهای جهانی می باشد

    و جزو پر فروش ترین خودروی هاچ بک و کوچک در ایران نیز بوده است .

    پس از ۷ سال کار و تولید نمونه های اولیه توسط سایپا . مدیریت کارخانه سایپا تصمیم به

    تولید نسل دوم رنو۵ که به تازگی به بازار آمده بود می گیرد اما هزینه های بالای تغییر قالبهای

    بدنه امکان تولید نسل دوم این خودروی مطرح جهانی را در ایران منتفی کرد .

    اما در سال ۱۳۶۵ کارخانه بجای تولید نسل دوم برای رنو ۵ از تزئینات داخلی و خارجی جدید

    و موتور ۱۱۰۰ سی سی به جای موتور ۹۵۰ سی سی استفاده می کند .

    رنو ۵ های ۱۱۰۰ سی سی دارای طول ۳۵۰۶ میلی متر و عرض ۱۵۲۵ و ارتفاع ۱۴۰۰ میلی متر هستند.

    و وزن این خودرو ۷۷۰ کیلوگرم می باشد . و همچنین ضریب پسا این خودرو ۳۵/۰ هست که خیلی ضریب خوبی میباشد .

    موتور رنو۵ دارای حجم دقیق ۱۱۰۸ سی سی با کورس پیستون ۷۰در ۷۲ و ضریب تراکم

    ۳/۸ بر یک میباشد .

    حد اکثر قدرت رنو ۴۸ اسب بخار ( ۳ اسب بخار بیشتر از اپل کورسا)

    و گشتاورش هم ۸۰ نیوتون بر متر می باشد . که برای جثه رنو بسیار مناسب هست.

    همچنین حداکثر قدرت رنو در دور موتور ۵۹۵۰ دور در دقیقه و گشتاور هم در دور موتور ۲۵۰۰

    دور در دقیقه بدست می آید.

    گیربکس استاندارد رنو ۵ دنده هست اما در بازار گیربکسهای ۶ دنده سرعتی هم وجود دارند

    که به طور چشمگیری سرعت خودرو را افزایش می دهند ( خودم رنو۵ با گیربکس ۶
    دنده داشتم و راحت رنوم به سرعتهای ۱۵۰ الی ۱۵۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا
    می کرد.)

    رنو ۵ با گیربکس استاندارد دارای حداکثر سرعت ۱۴۳ کیلومتر در ساعت میباشد .

    و شتاب رنو ۵ ۰ تا ۱۰۰ رنو ۱۶ ثانیه میباشد . ( شتاب اپل کورسا ۲۰ ثانیه هست) .

    ظرفیت باک بنزین رنو۵ ۴۱ لیتر میباشد ( پراید ۳۷ لیتر) و این خودرو مصرف بنزینش

    به طور میانگین ۷ لیتر در صد کیلومتر هست.

    و با باک پر میتواند مسافتی ۶۰۰ کیلومتری را طی کند.

    فنربندی اکسل جلوی رنو از نوع بازوی جناغی دوگانه با فنرهای میله پیچشی هست که به صورت طولی نصب شده

    و فنر بندی عقب شامل بازوی دنباله ای مجهز به فنر های میله پیچشی میباشد.

    ضرایب گیربکس استاندارد رنو۵ به ترتیب عبارت است از .
    دنده یک ۸۳/۳ > 1
    دنده دو ۲۳/۲ > 1
    دنده سه ۴۵/۱ > 1
    دنده چهار ۱>1
    دنده عقب ۵۴/۳> 1

    و صندوق عقب رنو ۵ دارای حجم ۲۱۵ لیتر میباشد ( صندوق عقب پراید هاچ بک
    ۱۹۰ لیتر میباشد) و با خوابانیدن صندلی عقب تا ۹۰۰ لیتر قابل افزایش است .

    رنو ۵ های فرانسوی از سال ۱۳۵۵ که به صورت ساخته شده به ایران میامدند
    و از سال ۵۶ مونتاژ خود را آغاز کردند تا سال ۱۳۷۲ بر روی خط مونتاژ سایپا قرار
    داشتند ( البته مدلهای ۱۳۷۳ و ۱۳۷۴رنو ۵ فرانسوی را نیز داریم که آخرین رنوهای فرانسوی مونتاژ شده
    سایپا میباشند)
    و البته یکسری رنو ۵ حد فاصل سالهای ۶۹ تا ۷۲ و ۷۴ تحت نام رنو ۵ صادراتی
    تولید گشتند که دارای لوازم اضافی همچون سانروف سقف . رینگ های چرخ
    ایتالیایی . موکت کف . میله درون درب ها .
    شیشه شور و گرم کن شیشه عقب به همراه برف پاکن عقب و حتی رنگ های متالیک میباشند که جزو بهترین رنو ۵ های تولید شده ایران میباشند .

    . در حالی که رنو۵ با کیفیت مناسب و قیمت ارزان و مشخصات راضی کننده جای
    خود را در بازار ایران محکم کرده بود در سال ۷۲ پراید جایگزین این خودرو
    شد.

    اما این خودرو کوچک یعنی رنو۵ در سال ۱۳۷۶ دوباره تحت نام سپند۱ توسط پارس
    خودرو به چرخه تولید باز گشت و دو سال بعد سپند ۲ و سپند جوانان با
    تغییراتی جزئی تولید گشتند .
    پارس خودرو رنو۵ فرانسوی را تا ۹۰ در صد داخلی سازی کرده بود و نامش را سپند گذاشت
    اما کیفیت پایین سپند و قدرت کمتر موتورش باعث شد که خیلی ها رنو۵ دست دوم را به سپند صفر کیلومتر ترجیح دهند .
    به طور مثال به خاطر کیفیت پایین قطعات موتور و کاربراتور ضعیف سپند و
    همچنین پایین بودن کیفیت بلوک سیلندر سپند قدرت موتور سپند ۳۷ اسب بخار و
    گشتاورش ۷۰ نیوتون متر می باشد .
    در حال که موتور۱۱۰۰ رنو ۵ دارای حداکثر قدرت ۴۸ اسب بخار و گشتاور ۸۰ نیوتون متر میباشد .
    و سپند از لحاض شتاب و حداکثر سرعت نیز بسیار ضعیفتر از رنو۵ سایپا می باشد.

    همچنین کیفیت و قطر بدنه سپند بسیار پایین تر از رنو۵ میباشد و با دست زدن و
    نگاه کردن به بدنه این دو خودرو سریعا به این موضوع پی خواهید برد. همچنین
    کیفیت داشبورد رنو۵ بسیار بهتر از کیفیت داشبرد
    سپند میباشد .
    اما صندلی ها و رودرهای استفاده شده در سپند دارای راحتی و زیبایی بالاتری از رنو۵ میباشند .

    واما سپند نیز تا آواخر سال ۸۲ در خط تولید باقی ماند و پارس خودرو از سال
    ۸۱ در کنار سپند شروع به تولید خودرویی تحت عنوان رنو پی کی نمود که از
    موتور پراید بهره میبرد . که خود قصه ای دیگر دارد.

    منبع:ganjit.ir

    مشخصات فنی سپند+عکس

    نظرات کاربران
    *

    ایمیل شما برای همه نمایش داده نخواهد شد.

    *

    از نوشتن نظرات با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.

    *

    از ارسال نظرات غیر مرتبط با متن خبر , تکرار نظرات دیگران , توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمائید.

    *

    نظراتی که حاوی تهمت و بی احترامی به مقدسات مذهبی , ادیان الهی , مسئولان کشوری , اقلیت های قومی و مذهبی و مغایر با عرف و قوانین جاری کشوری باشد منتشر نخواهد شد.


    ارسال دیدگاه

    *

    *

    *

    تصویر دیدنی امروز
    • پربازدیدترین
    • جدیدترین مطالب
    ایمیل خود را بدون www در کادر رو به رو وارد نمایید