مجله اینترنتی گنجیت
امروز : سه شنبه ۲۹ - ۰۳ - ۱۳۹۷ می باشد

جمله های ادبی درباره ی انتظار+عکس

جمله های ادبی درباره ی انتظار+عکس

جمله های ادبی درباره ی انتظار+عکس
جمله های ادبی درباره ی انتظار+عکس

درمان کم خونی با گوشت این پرنده+عکس

درمان کم خونی با گوشت این پرنده+عکس

درمان کم خونی با گوشت این پرنده+عکس
درمان کم خونی با گوشت این پرنده+عکس

ژلوفن گیاهی ویژه خانم ها !+عکس

ژلوفن گیاهی ویژه خانم ها !+عکس

ژلوفن گیاهی ویژه خانم ها !+عکس
ژلوفن گیاهی ویژه خانم ها !+عکس

جملات بزرگ قشنگ+عکس

جملات بزرگ قشنگ+عکس

جملات بزرگ قشنگ+عکس
جملات بزرگ قشنگ+عکس

طرز تهیه انواع دسربا شیر+عکس

طرز تهیه انواع دسربا شیر+عکس

طرز تهیه انواع دسربا شیر+عکس
طرز تهیه انواع دسربا شیر+عکس

با این روش مصرف میوه، فیبر کمتری جذب بدن می‌شود+عکس

با این روش مصرف میوه، فیبر کمتری جذب بدن می‌شود+عکس

با این روش مصرف میوه، فیبر کمتری جذب بدن می‌شود+عکس
با این روش مصرف میوه، فیبر کمتری جذب بدن می‌شود+عکس

به کودکان خود دعوا کردن را بیاموزید!+عکس

به کودکان خود دعوا کردن را بیاموزید!+عکس

به کودکان خود دعوا کردن را بیاموزید!+عکس
به کودکان خود دعوا کردن را بیاموزید!+عکس

کاریکاتور های عاشقانه+عکس

کاریکاتور های عاشقانه+عکس

کاریکاتور های عاشقانه+عکس
کاریکاتور های عاشقانه+عکس

سحر قریشی+عکس

سحر قریشی+عکس

سحر قریشی+عکس
سحر قریشی+عکس

اگر همسر عصبانی دارید، به او این نوشیدنی ها را بدهید+عکس

اگر همسر عصبانی دارید، به او این نوشیدنی ها را بدهید+عکس

اگر همسر عصبانی دارید، به او این نوشیدنی ها را بدهید+عکس
اگر همسر عصبانی دارید، به او این نوشیدنی ها را بدهید+عکس

بهروز وثوقی تولد شجریان را تبریک گفت + عکس

بهروز وثوقی تولد شجریان را تبریک گفت + عکس

بهروز وثوقی تولد شجریان را تبریک گفت + عکس
بهروز وثوقی تولد شجریان را تبریک گفت + عکس

چگونه سطح کلسیم را افزایش دهیم+عکس

چگونه سطح کلسیم را افزایش دهیم+عکس

چگونه سطح کلسیم را افزایش دهیم+عکس
چگونه سطح کلسیم را افزایش دهیم+عکس

انتخاب کولر گازی+عکس

انتخاب کولر گازی+عکس

انتخاب کولر گازی+عکس
انتخاب کولر گازی+عکس

برخی ار باور های درست و نادرست در مورد درمانهای خانگی+عکس

برخی ار باور های درست و نادرست در مورد درمانهای خانگی+عکس

برخی ار باور های درست و نادرست در مورد درمانهای خانگی+عکس
برخی ار باور های درست و نادرست در مورد درمانهای خانگی+عکس

صنایع غذایی+عکس

صنایع غذایی+عکس

صنایع غذایی+عکس
صنایع غذایی+عکس

از بیماری گواتر چه می دانیم؟+عکس

از بیماری گواتر چه می دانیم؟+عکس

از بیماری گواتر چه می دانیم؟+عکس
از بیماری گواتر چه می دانیم؟+عکس

​منشا بی‌حالی و بی‌رمقی چیست؟+عکس

​منشا بی‌حالی و بی‌رمقی چیست؟+عکس

​منشا بی‌حالی و بی‌رمقی چیست؟+عکس
​منشا بی‌حالی و بی‌رمقی چیست؟+عکس

5722سامسونگ+عکس

5722سامسونگ+عکس

5722سامسونگ+عکس
5722سامسونگ+عکس

بیماری دیابت چند نوع است+عکس

بیماری دیابت چند نوع است+عکس

بیماری دیابت چند نوع است+عکس
بیماری دیابت چند نوع است+عکس

جملاتی درباره دروغ+عکس

جملاتی درباره دروغ+عکس

جملاتی درباره دروغ+عکس
جملاتی درباره دروغ+عکس

خواص لوبیا + طرز استفاده+عکس

خواص لوبیا + طرز استفاده+عکس

خواص لوبیا + طرز استفاده+عکس
خواص لوبیا + طرز استفاده+عکس
تبلیغات
خرید رپورتاژ
رایتک

  • کد مطلب : 5612
  • تاریخ انتشار : ۱ - ۰۷ - ۱۳۹۵
  • دیدگاه : 0
  • ویتامین هایی که برای رشد مو خوب هستند

    ویتامین هایی که برای رشد مو خوب هستند

    ویتامین هایی که برای رشد مو خوب هستند

    ویتامین هایی که برای رشد مو خوب هستند

    ویتامین هایی که برای رشد مو خوب هستند
    ویتامین هایی که برای رشد مو خوب هستند

    این ویتامین ها برای رشد مو خوب هستند 

    مو

    ویتامین هایی که برای رشد مو خوب هستند

    اکثر مردم در دیدن موهای سالم به دنبال نشانه های از سلامت و زیبایی هستند. مو هم برای رشد مانند اعضای دیگر بدن نیاز به مواد مغذی دارد تا بتواند به خوبی رشد کند و سالم بماند.

    بسیاری از مردم در مشاهده موهای سالم، به دنبال نشانه ای از سلامت یا زیبایی هستند. مانند هر بخش دیگری از بدن شما، مو نیاز به انواع مواد مغذی سالم برای رشد دارد. در واقع، بسیاری از کمبودهای تغذیه ای با از دست دادن مو در ارتباط است.در حالی که عواملی مانند سن، ژنتیک و هورمون همچنین بر رشد مو تاثیر می‌گذارد ولی مصرف مواد مغذی مطلوب، کلیدی است. در زیر ۵ ویتامین و ۳ تا از مواد مغذی دیگر که ممکن است برای رشد مو مهم باشد آورده می‌شود.

    مو

    ویتامین A

    تمام سلول‌ها برای رشد نیاز به ویتامین A دارند. این ویتامین برای رشد مو مفید است. ویتامین A نیز به غدد برای ساخت یک ماده روغنی به نام سبوم کمک می‌کند. سبوم به رطوبت پوست سر و سالم نگه داشتن مو کمک می‌کند.رژیم‌های غذایی با کمبود ویتامین A ممکن است سبب مشکلات متعدد، از جمله ریزش مو شود.در حالی که این مهم است که به اندازه کافی ویتامین Aدریافت کنیم مقدار بیش از حد ممکن است خطرناک باشد. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف بیش از حد ویتامین A نیز می‌تواند به از دست دادن مو کمک می‌کند.سیب زمینی شیرین، هویج، کدو تنبل، اسفناج و کلم پیچ دارای بتا کاروتن بالا هستند که به ویتامین A تبدیل می‌شود.ویتامین A نیز می‌تواند در محصولات حیوانی مانند شیر، تخم مرغ و ماست یافت شود. روغن کبد ماهی منبع بسیار خوبی است.

    ویتامین‌های B

    یکی از بهترین و شناخته شده ترین ویتامین‌ها برای رشد مو، ویتامین B به نام بیوتین است.مطالعات نشان داده است کمبود بیوتین با ریزش مو در انسان مرتبط است.اگر چه بیوتین به عنوان یک درمان جایگزین برای ریزش مو استفاده می‌شود و کسانی که کمبود دارند بهترین نتیجه را می‌گیرند.با این حال، کمبود بسیار نادر است چرا که به طور طبیعی در طیف گسترده ای از مواد غذایی وجود دارد.همچنین فقدان اطلاعات در مورد اینکه آیا بیوتین برای رشد مو در افراد سالم موثر است وجود دارد.دیگر ویتامین‌های گروه B به تولید سلول‌های قرمز خون برای حمل اکسیژن و مواد مغذی به مو و فولیکول پوست سر کمک می‌کند این فرایندها برای رشد مو مهم است.شما می‌توانید ویتامین‌های گروه B را از بسیاری از مواد غذایی، از جمله غلات سبوس دار، بادام، گوشت، ماهی، غذاهای دریایی و برگ سبزیجات تیره دریافت کنید.

    ویتامین C

    رادیکال‌های آزاد می‌تواند رشد موها را مسدود و باعث پیر شدن موهای شما شوند.ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکالهای آزاد کمک می‌کند.علاوه بر این، بدن شما برای ایجاد یک پروتئین شناخته شده به عنوان کلاژن (بخش مهم ساختار مو) نیاز به ویتامین C دارد.ویتامین C نیز به بدن شما در جذب آهن، یک ماده معدنی ضروری برای رشد مو کمک می‌کند.توت فرنگی، فلفل، گواو و میوه مرکبات منابع خوب ویتامین C هستند.

    ویتامین D

    ویتامین

    سطوح پایین ویتامین D با آلوپسی، یک اصطلاح فنی برای ریزش مو مرتبط است.تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که ویتامین D ممکن است در ایجاد فولیکول‌های جدید کمک کند منافذ کوچک در پوست سر که در آن موی جدید می‌تواند رشد کند.فکر می‌کنند که ویتامین D در تولید مو نقش بازی می‌کند اما اغلب تحقیقات بر گیرنده‌های ویتامین D، تمرکز دارد. نقش واقعی ویتامین D در رشد مو ناشناخته است.بسیاری از افراد به اندازه کافی ویتامین D دریافت نمی‌کنند و هنوز هم ممکن است ایده خوب افزایش مصرف این ویتامین باشد.

    آهن

    آهن به سلول‌های قرمز خون در حمل اکسیژن به سلول‌های شما کمک می‌کند. این یک ماده معدنی مهم برای بسیاری از فعالیتهای بدن، از جمله رشد مو
    می‌باشد.

    ویتامین E

    مانند ویتامین C، ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که می‌تواند از استرس اکسیداتیو جلوگیری کند. دانه‌های آفتابگردان، بادام، اسفناج و آووکادو منابع خوبی از ویتامین E هستند.

    روی

    روی نقش مهمی در رشد و تعمیر بافت مو ایفا می‌کند. همچنین به نگه داشتن غدد چربی در اطراف فولیکول مو برای عملکرد درست کمک می‌کند.ریزش مو یک علامت شایع کمبود روی است.مطالعات نشان می‌دهد مصرف مکمل روی سبب کاهش ریزش مو ناشی از کمبود روی می‌شود.با این حال، برخی از گزارش‌های موردی وجود دارد که استفاده از مکمل روی با دوز بیش از حد بالا همچنین می‌توانند به ریزش مو کمک کنند.به همین دلیل، ممکن است بهتر باشد که روی را از غذاهای کامل به‌دست آورید. غذاهای سرشار از روی شامل صدف خوراکی، گوشت گاو، اسفناج، جوانه گندم، دانه کدو تنبل و عدس می‌باشد.

    پروتئین

    مو تقریبا به طور کامل از پروتئین ساخته شده است. مصرف به اندازه کافی برای رشد مو بسیار مهم است.مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که کمبود پروتئین ممکن است رشد مو را کاهش دهد و حتی به از دست دادن مو منجر می‌شود.با این حال، کمبود واقعی پروتئین در کشورهای غربی بسیار نادر است.

    نظرات کاربران
    *

    ایمیل شما برای همه نمایش داده نخواهد شد.

    *

    از نوشتن نظرات با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.

    *

    از ارسال نظرات غیر مرتبط با متن خبر , تکرار نظرات دیگران , توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمائید.

    *

    نظراتی که حاوی تهمت و بی احترامی به مقدسات مذهبی , ادیان الهی , مسئولان کشوری , اقلیت های قومی و مذهبی و مغایر با عرف و قوانین جاری کشوری باشد منتشر نخواهد شد.


    ارسال دیدگاه

    *

    *

    *

    • پربازدیدترین
    • جدیدترین مطالب
    تبلیغات
    حسابداری ویژه بازار کار
    خرید بک لینک
    ایمیل خود را بدون www در کادر رو به رو وارد نمایید